انگلیسی به عربی

Researchers at the Colorado School of Public Health looked at air samples collected by the Department of Public Health in Garfield County, Colorado, every six days from 2008 to 2010. They found worrying levels of petroleum hydrocarbons -- including benzene, ethylbenzene, toluene and xylene. And it appears the levels were greatest not when actual fracking was being done but during the time that wells were being completed.

Those who live within half a mile of the wells stand the greatest risk of health effects, which can include everything from headaches, fatigue, dizziness, eye irritation and sore throat to difficulty breathing, impaired lung function, numbness in the arms and legs and even temporary paralysis. Cancer is a risk, too, because the residents' exposure to benzene.

The study underlines the need, as we at the View have noted, for research to closely measure the health effects of pollution from natural-gas drilling. More immediately, it points to the need for well drillers to manage their operations more carefully, to keep not only methane (the largest component of natural gas) but also health-damaging hydrocarbons from venting into the air.

 درس الباحثون في كلية الصحة العامة في كولورادو عينات هواء جمعت من قبل قسم الصحة العامة في مقاطعة غارفيلد في كولورادو. العينات جمعت مرة كل ستة أيام للفترة من 2008 الى 2010. وجد الباحثون مستوا مقلقا من هيدروكربونات البتروليوم بضمنها البنزين، اثيل البنزين، التولين والزيالين. وقد تبيّنَ أن المستويات لم تكن الأعلى خلال عملية الحفر وإنما خلال المرحلة النهائية في حفر الآبار.

إن هؤلاء الذين يعيشون على بعد نصف ميل من الآبار هم اكثر عرضة للمخاطر الصحية والتي قد تشمل أي من الصداع، التعب، الدوران، احتقان في العين والحنجرة إلى صعوبة التنفس، اضطراب وظائف الرئتين، الخدر في الذراعين والساقين او حتى الشلل المؤقت والسرطان أيضا. لان السكان معرضين الى مادة البنزين.

وقد أكدت الدراسة على الحاجة، كما أشير في العرض، إلى إجراء بحث يقيس بدقة التأثيرات الصحية للتلوث الناتجة من حفريات الغاز الطبيعي. وتشير إلى أن هناك حاجة ملحة للعاملين في حفر الآبار أن يديروا عملياتهم بشكل اكثر حذرا، من اجل ان يبعدوا الميثان( اكبر عنصر في الغاز الطبيعي) و كذلك الهيدروكربونات المضرة بالصحة من التسرب إلى الهواء.

 

گروه مترجمین اقلیما

اماده ترجمه کلیه متون شما به زبان عربی فارسی و انگلیسی است . ترجمه ها توسط مترجمین بومی با بالاترین کیفیت در کوتاه ترین زمان وبا مناسب ترین قیمت به صورت تایپ شده تحویل داده میشود . نیازی به مراجعه حضوری نیست . برای ارتباط با ما می توانید از سایت www.eghlima.org استفاده کنید و یا با شماره 09190844789 تماس بگیرید.

{plusone}

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن

جست و جو

منوی کاربری